we live here

Så... Vi köpte ett hus.

Ett litet krig

Kategori: DIY

Jag håller på att måla garderobs-/förrådsdörren i "salongen" svart, för att den ska passa in bättre med de tjusiga svart-gröna tapeterna. Det är en övermålningstid på 20 timmar, så det är ett ganska långtråkigt projekt.
Därför tänkte jag att det skulle vara smart att passa på att måla lite andra grejer på samma gång, och kom osökt att tänka på skåpet nere i källaren. 

Det är ett jättefint gammalt skåp (det här är underskåpet, överskåpet är ett vitrinskåp) som någon har misshandlat med vidriga färgkombinationer:

 
 
 
Orange, ljusblått, grönt  inuti och orange och brunt utanpå, med lite vitt på dörrarna. Mums!
 
Eftersom jag fortfarande inte riktigt har bestämt mig för vilken eller vilka färger det blir, tänkte jag börja med dörrarna. Ett alternativ är nämligen att måla skåpet vitt, och att måla dörrarna är svarta. Det känns som att det skulle passa in bra hemma hos oss.
 
MEN, efter att ha brottats med skruvarna till gångjärnen i närmare en halvtimme fick jag ge upp. Jag var både svettig och vansinnig, men skruvjävlarna gick inte att rubba. Med ett vrål ringde jag min äkta hälft som tack och lov sa att han skulle hjälpa mig.
 
Jag hoppas på att han ska borra sönder skruvarna, det känns som en rimligt hämnd för besväret.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: