we live here

Så... Vi köpte ett hus.

Glada färger ger glada barn, va?

Kategori: Lilla rummet

I februari flyttar människovalpen in. Lilla rummet får bli barnrum. 

Vi har redan köpt en spjälsäng (Ägget från Ikea), som är superduperfin och kostade blygsamma 400 spänn på blocket. Är oerhört nöjd med det här köpet:


Min mamma har (eventuellt) lovat att klä spjälsängsskyddet med världens finaste elefanttyg:

Jag har det tyget på en lampskärm här hemma och är mycket, mycket förtjust i det. Fint ska det vara!

Vår vilda piontapet är väl kanske inte riktigt den ultimata barnkammartapeten, så vi behöver tapetsera om. Det får bli den här i stället:



Och med grå tapeter som bas så ska rummet fyllas med färg. Jag föredrar riktiga klara, klassiska, knalliga brio- och legofärger framför bleka pasteller, helt klart. 

Kan till exempel knappt vänta med att få sätta upp de här fina någonstans:

(I porslin från TGR, är egentligen krokar tror jag?)


Kommentarer

  • Anni säger:

    Hej! Kanske en konstig fråga, men är verkligen i desperat behov utav att få veta.. Köpte också denna underbara spjälsäng på blocket för några veckor sedan, dock isär plockad och utan instruktioner... Vi blir inte kloka på hur man ska höja botten, hur man ska fästa den där "uppe" liksom?! Snälla, hoppas du kan hjälpa oss, såhär "2 moms to be"-emellan :)! Du kanske kan maila mig.. Ha det gott! Anni

    2015-01-12 | 12:33:28

Kommentera inlägget här: