we live here

Så... Vi köpte ett hus.

Planer för salongen. Eller matsalen.

Kategori: Loppis / Auktion

Bordet och stolarna ska som sagt bytas ut mot något helt annat, och vi har börjat kolla på stolar. På auktion that is, eftersom jag hellre vill ha gammalt än nytt. Först tänkte jag på vanliga pinnstolar, antingen samma modell men i olika färger - eller olika modeller i samma färg. (Men sen pratade vi om det och kom fram till att tyg är skönare att sitta på.)
 
Jag har hittat mina favoriter, och de är allt annat än blygsamma.
Men se bara:
 
 
 
De här är också ett alternativ, men jag tycker att de är väldigt kala i ryggen:
 
 
 
Och den här lampan!
Jag vill egentligen ha en fin krona, antingen en mässings-/malmkrona eller en kristallkrona (kanske av plafondmodell?) - men den här är ju skithäftig!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: