we live here

Så... Vi köpte ett hus.

Den som lever får se

Kategori: Trädgård

Idag har jag spenderat några timmar i trädgården.
Jag började med att plantera en liten, liten blyg början till en buske med svarta vinbär. (Impulsköpt på Netto för 39 spänn. Couldn't resist!) De hade även rosor, röda vinbär, krusbär och hallon. Måste eventuellt återkomma dit och köpa något mer ätbart...
 
Sedan gick jag lös på buskarna jag har för avsikt att slakta, de i rabatten vid altanen alltså. Det krävdes en hel del energi och spadtag för att kunna bända loss dem, men nu är alla tre borta. Hurra! Sen matade jag rabatten med ny jord och vattnade lite på den torra klängväxten som jag faktiskt gillar.
 
Efter det kom jag på att jag fick tre pyttesmå plantor med daggkåpa av Linnéa, så de fick flytta in i rabatten tillsammans med några lavendelplantor som kanske eventuellt kan överleva. Är dock rätt tveksam, lavendelplantorna såg mer än lovligt vissna och torra ut...
Jag ÄLSKAR daggkåpa och hoppas att de vill fortsätta att bo här.
 
 
 
I andra rabatten frodas lökarna för fulla muggar, här kommer det pioner:
 
 
Och pärlhyacinterna jag planterade i vintras:
 
 

Och tulipaner!
Jag är mycket förväntansfull och längtar tills de slår ut.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: