we live here

Så... Vi köpte ett hus.

Tapetdjungeln

Kategori: Vägg

Under helgen har vi diskuterat tapeter här hemma. 
Den här grönrandiga kommer från Midbec - Vanity Fair och skulle göra sig jäkligt bra i vardagsrummet.

 
 
 
Den här tapeten kan eventuellt passa i sovrummet. Jag är väldigt osäker, och tror att den är lite för krusidullig och lite för mycket bröllopssvit. Samtidigt är den väldigt romantisk, och romantik vore ju onekligen något för just sovrummet... Den är från Boråstapeter - Oxford.
 
 
 
De här härliga ränderna tycker jag om, men jag vet inte riktigt var de skulle passa. Man kan ju inte bara ha randiga rum... Det är Soho Stripe från Cole & Sons New stripes and plains.
 
 
För min del får det gärna bli ett prickigt sovrum. Julian från Sandberg är så himla fin. Eller snälla, sköna rutor i form av Gabriel... 

I hallen tror jag på svartvita skotskrutor. Även där har jag en favorit från Sandberg; Ranold. Här är en inspirationsbild från deras hemsida:

 
Så... Randigt vardagsrum, rutig hall och prickigt sovrum.
Jorå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: