we live here

Så... Vi köpte ett hus.

Schyssta lökar!

Kategori: Trädgård

Igår spontanköpte jag blomsterlökar. Det har jag ALDRIG NÅGONSIN I HELA MITT LIV gjort förut, och det kändes väldigt... annorlunda.
 
Anledningen till detta märkliga inköp var väl antagligen att det var 75% rabatt på otygen, och jag betalade således endast 35 spänn för fyra förpackningar. Det blev en av varje av pärlhyacint, kretatulpan, snökrokus och guldtulpan, och jag gick enbart på utseende när jag valde. (Och för att jag gillar pärlhyacinter.)
 
Idag fick de flytta ut ur påsens trygghet och ner i jorden i rabatten nedanför köksfönstret. Vi får väl se om de överlever vintern och poppar upp till våren. 
 
När jag ändå var i köpartagen blev det ett par trädgårdshandskar (pga överraskande snygga) och en liten gul trädgårdsspade från barnavdelningen (pga att den kostade 10 spänn. Och var gul. Och att jag inte hade något annat att gräva med.)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: