we live here

Så... Vi köpte ett hus.

Guldkant

Kategori: Loppis / Auktion

Idag tog jag en spontantur till de två stora second hand-butikerna som säljer inredning i stan. Och jösses - vilket bra beslut! Jag kom hem med några ljusstakar i mässing (betalade totalt 70 spänn för fem stycken), fyra nya moccakoppar ur serien som jag ständigt är på jakt efter (40-talsporslin från Bavaria) och en lampfot som är så tjusig att hälften vore nog.

 
 
 
Se bara!
 
 
Med tassar. Och guld. 
 
 
Olika storlekar och form, men fina är de. Lite putsning bara...
 
 
 
Och mina små, färgglada favoriter. De är bara fem centimeter höga, ganska prinsessiga så himla fina med sina guldkanter. Jag har en ganska udda samling; två ljusblå, två rosa, en mörkblå, en gul, en grön. Och tre stackars assietter utan koppar. De finns även en större storlek (sju centimeter höga) och även som en lite vidare modell. De har jag inte lyckats lägga vantarna på än...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: